Ciemno wszędzie, głucho… na cmentarzu

Na działającym od 2012 roku cmentarzu przy ul. Wałbrzyskiej w Strzegomiu jest problem z oświetleniem. Po zmroku nie włączają się lampy solarne na parkingu i alejkach nekropoli. Sprawa jest znana Zakładowi Usług Komunalnych oraz Wydziałowi Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Wsi Urzędu Miejskiego w Strzegomiu.

Cmentarz funkcjonuje od połowy 2012 roku i został zaopatrzony w 13 lamp solarnych Bratek II, które miały wyeliminować problem inwestycji w kosztowną instalację elektryczną na alejkach i parkingu cmentarza. Niestety lampy mimo swojego przeznaczenia nie świecą.

- Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. jest zarządcą cmentarza, ale nie ma prawa ingerencji w system oświetleniowy. Sprawę po zdiagnozowaniu, niezwłocznie zgłosiliśmy do odpowiedniej instytucji - tłumaczy Grzegorz Kozłowski, prezes Zarządu ZUK w Strzegomiu.

Odpowiedzialną za przegląd i utrzymanie lamp instytucją jest jeden z wydziałów Urzędu Miejskiego w Strzegomiu. Jak zapewniają jego pracownicy, lampy niebawem czeka przegląd techniczny.

- Problem jest nam znany i wynika najprawdopodobniej z niesprawnych akumulatorów w lampach. Wiosną zaplanowaliśmy przegląd urządzeń i ich naprawę – mówi Ewelina Kowalska, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Wsi Urzędu Miejskiego w Strzegomiu.

Na stronie producenta lamp, na kartach katalogowych widnieje informacja, że czas ładowania lamp w okresie zimowym może trwać 12 godzin. Zatem w pochmurne i krótkie zimowe dni przyczyną wyłączonego oświetlenia może być także niedostateczny czas ładowania.

Na razie wybierając się po zmroku na cmentarz warto mieć ze sobą latarkę.
 
2019-01-30 14:12 413 Cmentarz, ul. Wałbrzyska, brak oświetlenia

Komentarze

~Bogdan

Jeśli w lampach zamontowali zwykłe akumulatory AGM, albo żelowe to w ujemne temperatury baterie mają 15% pojemności, konieczne jest zamontowanie akumulatorów litowych, albo litowo-żelazowych LiFePo4, inaczej szkoda roboty, kosz takiego akumulatora to 2500zl za 12V 60 Ah, np firmy Winstron, ale wiadomo że dla gminy zawsze przetarg wygra najtańsza firma i zamontuje syfiaste tanie baterie na pokaz

"...Odpowiedzialną za przegląd i utrzymanie lamp instytucją jest jeden z wydziałów Urzędu Miejskiego w Strzegomiu..." Ojojoj naraża się Pan prezes, naraża. Nigdy żaden urzędnik (a tym bardziej sam władca) nie jest odpowiedzialny za wydawanie publicznej kasy przez urzędników. W tym przypadku ewidentnie wina leży po stronie burmistrza i jego ekipy. Firma wybrana w przetargu (o ile był ogłoszony) zamontowała chałę (bele co) a urzędnicy nie potrafią wyegzekwować warunków specyfikacji zamówienia. No chyba, że z góry założyli wydanie kasy na bubel. A teraz zacznie się przerzucanie odpowiedzialnością. A kasa pooooszłłłła. Bedę darł ryja w rynku, przed domem władzy, by ze sprawy burmistrz się wytłumaczył.

Dodaj komentarz

Twój mail będzie nie widoczny.

Komentarze na fb