Szukasz pracy? Poznaj zalety pracy zdalnej lub hybrydowej i szukaj zatrudnienia nawet w Wałbrzychu
Co warto wiedzieć na temat pracy zdalnej?
Pracę zdalną określa się sytuację, kiedy pracownik wykonuje swoje obowiązki zawodowe na odległość – najczęściej z własnego domu. Z reguły dotyczy to nienormowanych godzin pracy – osoba zatrudniona rozliczana jest z efektywności wykonywania pracy, nie zaś z liczby godzin spędzonych przed ekranem komputera.
Większość firm zapewnia swoim pracownikom sprzęt niezbędny do wykonywania pracy zdalnej. Osoby zatrudnione w home office mogą także liczyć na pokrycie kosztów abonamentu komórkowego oraz energii elektrycznej. W sytuacji, kiedy pracownik korzysta z własnego urządzenia, firma może wypłacić mu ekwiwalent pieniężny.
Jakie są zalety pracy zdalnej?
Pomimo tego że do idei pracy zdalnej początkowo zarówno pracodawcy, jak i pracownicy podchodzili z dużą nieufnością, szybko jednak przekonali się, że rozwiązanie to niesie ze sobą mnóstwo zalet. Zaliczyć można do nich między innymi:
Możliwość wykonywania pracy z dowolnego miejsca na ziemi
Praca zdalna ma tę ogromną zaletę, że pracownik może wykonywać ją z dowolnego miejsca, jeśli tylko dysponuje urządzeniem z dostępem do internetu. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby dotyczące pracy zdalnej oferty w Wałbrzychu na GoWork.pl przeglądali pracownicy z całej Polski, a nawet świata. Praca zdalna szczególnie często wybierana jest przez osoby, które uwielbiają podróżować.
Oszczędność czasu
Nie ma co ukrywać – praca zdalna wiąże się z ogromną oszczędnością czasu. Zwłaszcza w dużych miastach codzienne dojazdy do firmy oraz powroty do domu, z uwagi na długie korki potrafią zająć nawet dwie godziny dziennie. W przypadku pracy zdalnej wygląda to zupełnie inaczej. Pracownik gotowy jest do pracy od razu po tym, jak zasiądzie przed ekranem komputera. Oszczędza zresztą nie tylko czas – nie musi wydawać pieniędzy na bilety komunikacji miejskiej lub paliwo.
Możliwość pełnego skupienia
Osoby, które odpowiednio zaaranżują swoje miejsce do pracy zdalnej, mogą należycie się skupić, co przełoży się na zwiększoną efektywność wykonywanych przez nich zadań. W biurze pracownika rozpraszać mogą różnego rodzaju bodźce zewnętrzne – stukanie w klawiaturę, rozmowy kolegów, dźwięki telefonów. W domu ten problem zwyczajnie nie istnieje.
Praca hybrydowa – na czym polega?
Praca hybrydowa to określenie, które wciąż jeszcze nie jest sprecyzowane przez przepisy polskiego prawa. Oznacza to, że każdy przedsiębiorstwo podchodzi do tego na swój własny sposób.
Jednak można uznać, że praca hybrydowa to system, w którym pracownik swoje obowiązki wykonuje zarówno zdalnie, jak i stacjonarnie w siedzibie firmy. To pracodawca w porozumieniu z pracownikiem decyduje o tym, ile czasu pracownik może poświęcić na pracę z własnego domu.
Jakie są zalety pracy hybrydowej?
Praca hybrydowa jako model, który łączy w sobie dwa systemy pracy, posiada mnóstwo zalet. Do jej pozytywnych stron należą między innymi:
- oszczędność pieniędzy i czasu – możliwość wykonywania swoich obowiązków z domu przynajmniej od czasu do czasu, pozwala oszczędzać czas, który normalnie trzeba przeznaczyć na dojazdy do firmy,
- duża elastyczność – pracownicy, którzy mogą swoje obowiązki wykonywać z domu, najczęściej sami decydują, w jakich godzinach pracują. Pozwala im to sprawnie łączyć życie osobiste z zawodowym.
Jak widać, zarówno praca zdalna, jak i hybrydowa, posiadają mnóstwo zalet. Nic dziwnego, że z modeli tych z roku na rok korzysta coraz większa liczba przedsiębiorstw.
Pracownicy zainteresowani wykonywaniem pracy zdalnej lub hybrydowej, warte uwagi oferty znaleźć mogą na stronach rekrutacyjnych i portalach pracy. Wybór jest naprawdę ogromny.
Artykuł sponsorowany